søndag 26. oktober 2008

Mer om meg

Jeg er altså ei jente på 29 som har gjort noe så utypisk som å flytte i båt. Reaksjonene på dette valget er mange, og spenner fra de som synes det er kult, til de som mener jeg har mistet vettet fullstendig. Begge deler kan ha noe for seg.



Det siste året har det skjedd mange forandringer i livet mitt. Jeg hadde en sikker og trygg jobb som nettredaktør, som til og med var relatert til utdannelsen min, jeg bodde i leilighet og levde et A4-liv på mange måter. Og så ble jeg så fryktelig lei.

Rutine, rutine, rutine. Samme arbeidstid hver dag, samme folkene, samme oppgavene som gjentok seg selv måned for måned. Og så fant jeg en annen jobb, en som ikke har noe rutine i seg hele tatt. Det eneste fastlagte i denne jobben er mandagsmøtene.

Og da måtte jeg flytte da. Fra leiligheten min i Drammen til båt i Oslo. Og så langt er det fantastisk. Jeg bodde på Kongen i august og september, og det var ikke alltid fantastisk. Enkelte ting trenger man som båtboer, og to av dem er dusj og do på land. Vaskemaskin er heller ikke å forakte. Men nå bor jeg på Aker Brygge, og der er alt tilrettelagt. Deilig!

Det var nå ikke jobben som var hovedgrunnen til at jeg flyttet i båt. Jeg har drømt om det i mange år, og plutselig innså jeg at det jo faktisk bare er å gjøre det. Så da gjorde jeg det :) En bivirkning av at jeg ble så intenst lei av tilværelsen min har også blitt at jeg ikke vil ha flere ting i livet som jeg angrer på at jeg IKKE gjorde. De tingene er det nok av allerede.

Ingen kommentarer: