tirsdag 28. oktober 2008

Her kommer vinter'n

En sjarmerende ting med å bo i båt, er at man kommer i nærkontakt med været. Det blir man jo nødt til, når det som står mellom deg og verden er 2 cm glassfiber.

Så når jeg våknet i dag morges visste jeg med en gang at det hadde vært kuldegrader. Og ganske riktig, når jeg gikk ut fant jeg isroser på luka mi:

Ikke så lett å ta bilde av hvitt på hvitt, men jeg synes det var fint.

På brygga var det rim, og en fersk lærdom i dag var at tre blir glatt med rim på... Hadde flaks som ikke falt i vannet i dag, og det hadde definitivt vært en kald fornøyelse. Indre havn er generelt ikke så attraktiv for bading under de beste forhold heller.

1 kommentar:

Hilde C. sa...

Det var en sprek omlegging av livet, det høres spennende ut. Nå skjønner jeg hvorfor du har behov for Eskimo på pinnnene ;-)