tirsdag 24. februar 2009

Nå holder det snart...

Etter helgens snøfall ble det litt i overkant. Jeg var ikke hjemme før mandag etter jobb, og da var skuta helt nedsnødd. Og i mangel av en spade måtte jeg måke med det jeg hadde - en gryte.

Jeg kan bekrefte at det er en grunn til at man helst måker med spader...

Dette driver meg til denne listen:

10 gode grunner til å ikke bo i båt

  1. Det er en evig kamp mot fuktighet
  2. Når det er ordentlig kaldt blir det is på veggen i forpiggen, hvis det er der man sover, for der er det ingen varmekilde, og kondens blir det uansett
  3. Når det blir litt mildere smelter isen som ligger på vannet, og dunker mot skroget om natten
  4. Det er veldig mørkt når man har snø på dekk, presenning over cockpit og bobleplast på vinduene. Farvel dagslys
  5. Det går tomt for vann fra tid til annen
  6. Man må kle på seg og gå ut for å dusje
  7. Det lukter båt av håndkleet
  8. Man ser ikke for seg at man trenger å måke, men det trenger man
  9. Det er ikke mulig å lage mat i en gasskomfyr
  10. Septiktank. I seg selv et knusende argument.

Vel. Jeg kan dele dette bildet av Aker Brygge i dag morges med dere. Trivelig, ikke sant?


Jeg har aldri gledet meg så mye til våren i mitt liv.

Ingen kommentarer: